Menu:

Tagi:

Kurs jazdy konnej

Jako, że ostatnio moda na zamieszczanie wszelakich poradników na temat różnych klas postanowiłem, że i ja opiszę niezbyt popularną wśród graczy profesję jaką jest elficki summoner – Elemental Summoner.


Kilka słów o tej klasie.
ES jest dość specyficzną profesją. Nasz elfik przywołuje do walki jednorożce, potocznie określane jako kucyki, koniki, a nawet koziołki. Przezwisk na summony elfiego jest tyle ile graczy L2.
Elemental Summoner jest jedną z najlepszych profesji walczących AoE (Area of Effect) zaraz po Warlordzie, z tą różnicą, że WL walczy fizycznie a rumaki ES’a do walki używają magii. Dzięki swym zdolnością Nasz mały przyjaciel potrafi bez problemu rozłożyć na kilka strzałów jedną komnatę w nekropoliach przy niewielkich stratach własnych.
Jednorożce, w porównaniu do summonów WK i PS’a, mają średni atak fizyczny oraz dość spory atak magiczny, a także niską odporność fizyczną (czytaj niski p.def.) oraz stosunkowo przyzwoitą obronę magiczną.

Nasza stajnia.
Elemental Summoner posiada 5 różnych summonów. Każdy z rumaków różni się urodą, zdolnościami bojowymi i niewątpliwie zapachem

Boxer the Unicorn – jego jedyną zdolnością jest regeneracja MP swojemu panu. Do expienia jak i pvp nie użyteczny. Osobiście używam go tylko w dramatycznych sytuacjach gdy pasek many jest na wyczerpaniu a buffki się kończą.

Mirrage the Unicorn – przez wielu ESów okrzyknięty mianem rumaka bojowego. Mirrage potrafi używać magii wiatru by ranić przeciwnika. Ponoć wind strike (skill tego kuca) boli jak hurricane SH. Do expa nieużyteczny, gdyż zjada 90% doświadczenia swojego pana. Do PvP wedle gustu… jedni chwalą jego działanie, a inni besztają. Ja osobiście wychodzę z założenia, że szkoda sp na niego. Na polu bitwy nie ma czasu na zmianę summona, buffowania, tańczenia, śpiewania i innego cudowania.

Merrow the Unicorn – pierwszy kuc offensywny, który dzielnie będzie Nam towarzyszył aż do 79 lv. Na samym swoim buffie jest w stanie zapewnić godziwy exp. Mgiełka (bo tak go nazwałem) atakuje AoE magią o atrybucie wody. Świetnie się sprawdza w nekropoliach. Do PvP użyteczny… ale do 3 profki radzę sobie dać spokój z potyczkami.

Unicorn Seraphin – słodki różowy kucyk rodem z bajeczek „My little pony”. Niech Was ta cukierkowatość nie odstrasza, albowiem Serafin posiada bardzo przydatne buffki, które lądują na całe pt. Idealny do pt magów na expa jak i od bidy na mass pvp.
Buffki Serafina :
a) Acumen – na maksymalnym podstawowym (bez enszantu) rozwinięciu kuca podnosi casting speed tak jak buffek kurczaka.
b) Empower – j/w z tym, że zwiększa on magic attack
c) Clarity – maksymalne podstawowe rozwinięcie rumaka pozwala osiągnąć 3 lv clarity (tak jak u EE). Obniża on pobór many przez skille magiczne i fizyczne.
d) Wild Magic – tak samo jak u EE, zwiększa szansę na zadanie magicznego ciosu krytycznego.
Powyższe buffki działają przez 20 minut.
e) Blessing of Seraphin – na 1 minutę zwiększa regenerację MP.
f) Gift of Seraphin – na 1 minutę zmniejsza re-use skilli magicznych.
g) Cure of Seraphin – zdejmuje większość negatywnych statusów z party (krwawienie, otrucie)

Magnus the Unicorn – jednorożec dostępny od 79lv. Posiada dużo większe statystyki niż Merrow i jest bardziej wszechstronny niż Mirrage. Magnus posiada dwie umiejętności offensywne. Whiplash, pozwala kopnąć przeciwnika tylnymi kopytkami wywołując stan ogłuszenia (over-hit is possible) oraz Tidal Wave, torpeda wśród magicznych ataków AoE, ciska w przeciwników strumieniem wody pod wysokim ciśnieniem. Magnus od 79lv jest Naszą bronią, przytulanką i można się mu wypłakać w skrzydełko jak spalimy sobie czapeczkę. To właśnie z Magnusem od tej pory będziemy przemierzać świat L2 i walczyć ze złem… albo lansować się w Giran w czasie nudnych wieczorów.

Merrow i Magnus – atrybut wody.
Mirrage – wiatr

PAMIĘTAJ !! Jednorożce potrzebują Beast Soulshot’s i Blessed Beast Spirit Shot’s. Do nabycia u każdego Pet Menedżera.

Jakie skille wybrać ?
Najważniejszymi skillami są oczywiście Nasze 3 lub 4 (na upartego tego Mirrage’a wcisnąć) kucyki i leczonko kucykowe. Poniżej opiszę wszystkie skille, które będą Nam potrzebne zarówno w zdobywaniu doświadczenia jak i PvP.

Servitor Heal – Nasze kucykowe leczonko.
Servitor Recharge – odnawiamy MP rumakowi.
Servitor Empowerment – UD summona.
Servitor Cure – leczy Naszego przyjaciela z krwawienia i otrucia.
Servitor Blessing – zdejmuje debuffki obniżające szybkość ataku fizycznego oraz szybkość poruszania się jednorożca, oraz inne statusy uniemożliwiające poruszanie się.
Servitor Phisical Shield – buff zwiększający obronę fizyczną summona.
Servitor Magic Shield – buff zwiększający obronę magiczną summona.
Bright Servitor – buff zwiększający atak magiczny rumaka.
Servitor Haste – buff zwiększający szybkość ataku fizycznego jednorożca.
Spirit Sharing – na 20 minut zwiększa Tobie oraz Twojemu przywołańcowi atak fizyczny, magiczny oraz moc skilli fizycznych o określoną wartość.
Wizard Servitor – kucykowy odpowiednik Magnus’s Chant WC z tym, że Wizard Servitor nie daje rumakowi resistów przeciw atrybutom elementarnym (woda, ogień, etc.).
Final Servitor – kucykowy odpowiednik Chant of Victory WC w całej swoje okazałości.
Summon Life Cubic – przywołuje maleńką żółtą żaróweczkę, która lata Nam koło głowy i co jakiś leczy Nas, kuca i osoby w Naszym party.
Summon Aqua Cubic – przywołuje niebieską żarówkę, która ma za zadanie wrzucić na przeciwnika klątwę, która co sekundę pobiera mu HP. Działanie DoT (Damage over Time).
Summon Smart Cubic – najdziwniejsze stworzonko jakie tylko można przywołać. Bez przywołanego Life Cubic leczy Nas, poza tym zdejmuje debuffki (re-use zdjęcia debuffa to max. 20 sekund), stunuje przeciwnika (stun magiczny) oraz atakuje go za pomocą bezatrybutowej magii. Możliwy do nauki na 80lv.
Wind Shackle – debuff obniżający attack speed.
Warrior Bane – kasuje buffki zwiększające szybkość poruszania się i szybkość ataku fizycznego. Nie kasuje buffków łączonych. Na Naszym testowym zdejmuje też CoV’a. Całkiem przydatna rzecz
Mass Surrender to Water – zmniejsza odporność na atrybut wody wszystkim potworkom/graczom wokół summona. Skill przydatny na mass pvp tylko wtedy gdy Nasze pt składa się w większości z SpSów a my walczymy kucykiem w centrum bitwy.
Betray – skill prowokujący summona (nie servitora) przeciwnika do ataku na swojego pana.
Transfer Pain – skill z rodzaju TOGGLE, czyli naciskam i działa cały czas. Przekazuje pewien procent Naszych obrażeń do summona. Konsumuje MP podczas działania względem lv.
Arcane Agility – kolejny TOGGLE. Zwiększa casting speed i pobór MP przez magię oraz znacząco obniża Twój re-use skilli.
Summon Friend – przywołujemy kolegę/koleżankę z pt do Nas. Gracz summonowany musi posiadać 1 Summoning Crystal (do nabycia w Grocery Store w każdym mieście).
Anti-Summonig Field – masówka, która odsyła wszystkie przywołańce w zasięgu działania. Przydatna sprawa na mass pvp, gdy wiemy, że przeciwny klan ma w swoich szeregach więcej niż 1 summonera.
Summon Lore – PASSIVE – w zależności od ubranka (lekka zbroja lub szata) zwiększa Nam obronę fizyczną, szybkość czarowania i zmniejsza pobór MP przez skille (tylko dla robe).

Avanti ! Idziemy na zakupy.
Najważniejszą rzeczą jaka jest potrzebna do jakiekolwiek gry ESem jest posiadanie Spirit Ore (od Freyi). Można je zakupić w Grocery Store w każdym mieście. Dzięki Spirit Ore możemy przyzywać Nasze rumaki, a także Cubici.
Jeśli chodzi o sprzęt to do 3 profesji można się przemęczyć w byle jakim dresiku z mieczykiem z SA acumen.

No-grade – Devotion Set + jakakolwiek pałka z dużym m.atk.

D-grade– dalej Devotion i Conjurjer Knife (chyba tak się to pisze). Ten sztylecik posiada duży współczynnik m.atk.

C-grade – Karmian Set + Homonculus Sword [SA: Acumen]

B-grade – Avadon Robe Set + Valhalla Sword [SA: Acumen]

A-grade – tu możemy zostać w tym co mamy z poprzedniego grade… no chyba, że masz tyle kasy, że już kieszeni Ci brak -> Dark Crystal Robe Set + Sword of Miracles/Branch of the Mother Tree [SA: Acumen]

S-grade – Major Arcana Set + Arcana Sigil + Arcana Mace [SA: Acumen] – atrybut Water / dla Mirrage – Wind

S-80 – Zostajemy w tym co mamy. Major Arcane daje Nam resist na stuny i nie zabiera INT. Broń bez zmian.

S-84 – osobiście będę składał kiedyś Vesper Robe Set lub dla tych co chcą mieć pelerynkę to Vesper Noble Robe Set. Broń może zostać AM’ka ale jak już zmieniać to wszystko więc Vesper Caster [SA: Acumen] + atrybut Water / Wind dla Mirrage.

Jeśli chodzi o biżuterię to do A-Grade można się przemęczyć w commonach C-Grade. Biżuteria A (common) dropi np. na Blazing Swamp i w niej możemy śmiało biegać do 76lv. Później już zalecam składanie, bądź kupno Tatteosian biżuterii i po 80lv Dynasty biżuterii i w górę.

Wszystko już kupiłem… ale gdzie expić ?
To pytanie zadaje sobie każdy gracz, który dopiero stworzył postać i chce ruszyć w świat. Poniżej przedstawię przykładowy schemat lokacji do expa.

1 – 8 -> przy drzewku na spawnie startowym, bijemy gremliny
8 – 20 -> Talking Island Northern Territory, bijemy skalne golemy
20 – 25 -> przy Gludio polujemy na Mailie Lizardmen Baracks zabijając jaszury
25 – 30 -> teleportujemy się z Gludio do Ant Nest, wychodzimy kawałek na Wasteland i bijemy bazyliszki. Później możemy się przesunąć w głąb Ant Nest i troszeczkę pobić mrówki.
30 – 38 -> Death Pass i bijemy wszystko co się rusza. W zasadzie to siedzimy tutaj aż moby zaczną się robić zielone.
38 – 40 -> próbujemy swoich sił w Cruma Tower. Jeśli Nam nie wychodzi to wracamy na Death Pass i tam się meczymy do 40.
40 – 48 -> mamy już kucyki i możemy się nimi bawić Exp w Cruma Tower.
48 – 52 -> Dragon Valley na szkieletach – AoE.
52 – 58 -> Cmentarz – teleport z Aden na Seal of Shilien. Szaleństwo AoE lub spokojnie i dostojnie pojedynczo. Exp miodzio.
58 – 63 -> Valley of Saints (teleport z Rune Township). Bawimy się AoE lub pojedynczo.
63 – 68 -> idziemy na Blazing Swamp. Bijemy wszystko co się rusza. Poczwarki, latające magiczne kuleczki, orki, drzewka. Nie ruszaj nietoperzy latających w grupie bo poczujesz jak boli strata kilku procent expa… no chyba, że już opanowałeś sztukę expa AoE ;P
68 – 73 -> Wall of Argos z Goddard. Bijemy antylopki i siejemy nasionka.
73 – 75 -> Hot Springs. Bijemy wszystko co się rusza przy okazji robiąc questy na recepty biżuterii S-Grade. Można siać nasionka.
76 – 78/9 -> Varka Silenos Stronghold lub Ketra’s Outpost. Bijemy wszystko co się rusza przy okazji robiąc serię questów na recepty ubranka S-Grade lub idziemy do Pagan’s Temple i tam szalejemy… można siać nasionka i robić questa na EWS.
78/9 – 80 -> mamy albo nie mamy Magnusa to idziemy na Isle of Prayer, smokolotem z Heine, i bijemy wszystko co się rusza dropiąc Fire Stone’y. Można bić AoE (z Magnusem) lub pojedynczo. UWAGA ! Moby social-agro.
80 + -> tu już wolna amerykanka. Hellbound, Chromatic Highlands, dalej Isle of Prayer, Den of Evil i wszystkie inne lokacje gdzie tylko damy sobie radę (czyt. mobki z wrażliwością na atak bronią białą).

Można wszędzie chodzić w party, samemu albo z boxem (tylko na x13). Jak już opanujesz sztukę expa AoE to poradzisz sobie wszędzie
Odbiegając od schematu można w między czasie wpleść nekropolie lub katakumby. Polecam nekropolie – można AoE i mobki nie rzucają cancela.

Jeśli chodzi o PvP to nie będę zamieszczał opisu w stylu „puść kunia na niego i niech on go klepie” (jakkolwiek to brzmi…), ponieważ każdy summoner ma swoją taktykę a cała zabawa polega na tym abyś to Ty, Drogi Graczu, stworzył własny sposób na pokonanie przeciwnika.

Reasumując:
W gruncie rzeczy gra ESem jest stosunkowo łatwa. Musisz pamiętać aby pilnować paska HP swojego jednorożca. Bez summona jesteś martwy. Rumak to Twoja jedyna broń ! Dbaj o Niego a świetlana przyszłość Was czeka.

Mam nadzieję, że ten o to poradniczek pomoże wszystkim początkującym ESom, a także zachęci do gry tą piękną profesją nowych graczy.
Zdjęć nie zamieszczam, gdyż na serwisach hostingowych są one kasowane po jakimś czasie. Jeśli będzie trzeba to takowe zrobię i przekaże Administracji w celu umieszczenia na serwerze… tak aby potomni mogli obejrzeć

Jeśli poradnik się podoba to proszę o przeniesienie do stosownego działu.

——————
Atra du evarinya ono varda !
Niechaj gwiazdy czuwają Nad Tobą !
——————

Poradnik został napisany dla projektu Graveland.pl.
Autor: Etay

free hd porn
powrót

Brak komentarzy do wpisu “Kurs jazdy konnej”

Komentarze zostały wyłączone.

  • Bardzo często podczas prac szkutniczych stoimy po dylematem jakie farby jachtowe zastosować? Dysponujemy najlepszymi pod względem jakościowym farbami do jachtów. Do wyboru mamy cały szereg bardzo wydajnych, nowoczesnych farb jachtowych, szpachli, lakierów, rozcieńczalników, past polerskich, kosmetyków i akcesoriów.

  • Oferujemy oryginalne części do Volvo i innych maszyn budowlanych. Części do koparko – ładowarki Volvo, ładowarki kołowej, koparki gąsienicowej itp. Służymy pomocą w doborze części zaprojektowanych i przetestowanych pod kątem optymalnego działania dla obniżenia kosztów eksploatacji maszyn. Zapraszamy do współpracy!

     

NCsoft, the interlocking NC logo, Lineage II, and all associated logos and designs are trademarks or registered trademarks or service marks of NCsoft Corporation.
All rights reserved. All other trademarks are the property of their respective owners.